IDEES PER UNA ALIMENTACIÓ SALUDABLE AQUEST ESTIU

Pràcticament ja som a l’estiu… com portes l'”operació bikini”? Si els últims mesos t’has fartat a dietes i a llargues i intenses jornades al gimnàs, és moment de parar i fer una cosa molt més senzilla. A Cànons Clinics Clinics et recomanem una opció molt més saludable: mantingues una bona alimentació durant tot l’any i aviat notaràs resultats duraders!

Un canvi d’hàbits en l’alimentació és molt més fàcil de mantenir que una estricta dieta, sobretot ara que amb el bon temps la nostra rutina canvia i sorgeixen més plans espontanis relacionats, en majoria, amb realitzar àpats fora de casa. És cert que veure resultats prendrà més temps, però et garantim que aquests seran duraders, efectius i saludables. Tenim una bona notícia per tu: som molt afortunats de que la nostra dieta, la mediterrània, sigui la més sana i variada que hi ha. I és que, ben suplementada, és capaç de reduir en un alt percentatge les morts per causes cardiovasculars.

Cànons Clinics Clinics Nutricionista Barcelona Granollers

Quins són els millors hàbits alimenticis a l’estiu?

– Aliments que sumen. Intenta respectar al màxim una alimentació equilibrada i variada. Tenint en compte la climatologia d’estiu, el millor serà incrementar el consum d’aliments amb un alt percentatge d’aigua, de manera que ens hidratin l’organisme suficientment. A part de beure molta aigua, recomanem prendre aliments frescos com fruites i verdures que contenen vitamines i minerals. Això no significa que hagis d’eliminar bàsics com cereals, làctis i carns, aliments rics en fibra -entre d’altres- que ajuden a eliminar l’excés de toxina i greix.

– Aliments que resten. En qualsevol època de l’any, però especialment a l’estiu, recomanem evitar els greixos que es considerin un “extra” a la dieta. Res de brioxieria industrial! També, evita tot el possible l’abús d’aliments enllaunats, relegant el seu consum a l’eventual. Encara que és cert que concedir-se un capritx de tant en tant es també molt saludable per reduir l’ansietat que puguis tenir.

En base a això, una molt bona idea és planificar un menú setmanal. Així, t’assegures que sigui variat, equilibrat i realitzes les compres en base al que hagis previst. Els millors complements d’una dieta equilibrada i variada són el consum d’aigua, fonamental en totes les èpoques de l’any però especialment a l’estiu degut a la deshidratació que patin, i el bon descans perquè el nostre organisme mantingui un bon funcionament. Què més necessites? Força de voluntat. Realtizar un canvi d’hàbits pot ser dur al principi, però en quant portis un temps i comencis a veure resultats, no voldràs canviar-los!

Realitzar exercici físic és l’hàbit que tanca el cercle per una perfecta forma física a l’estiu. L’exercici cardiovascular és fonamental per una bona salut cardíaca, però si no et ve de gust per excés de calor, et recomanem altres pràctiques més passives com el ioga o pilates. Així que ja saps, la implementació d’uns hàbits saludables pot estalviar-te el patiment de dures dietes i operacions bikini. Per saber com pots millorar la teva alimentació i salut, no dubtis en demanar cita amb el nostre nutricionista de Cànons Clinics Clinics. La primera visita serà totalment gratuita!

 Cànons Clinics Clinics Nutricionista Barcelona Granollers-

About the Author

The Author has not yet added any info about himself